Motor Diesel versus Otto

Cum peste tot auzi discuții privind comparații privind motorizările pe motorină versus cele pe benzină din punct de vedere financiar și având informații privind consumurile medii reale ale unor automobile ale aceluiași producător, cu motorizări diferite, mi-am propus să fac un calcul în acest sens.
Pentru comparație am folosit două mașini Dacia Logan, una cu motorizare 1.4 MPI (benzină) și cealaltă cu motorizare 1.5 dCI (motorină).
In cazul celei pe benzină consumul mediu mixt a fost de 6,33 litrii/100 km, cu un cost mediu de 5,33 lei/litru de combustibil, iar în cazul celei cu motorizare Diesel consumul mediu mixt a fost de 5.47 litrii/100 km, cu un cost mediu de 5,32 lei/litru de combustibil.
Pentru a circula 10.000 km avem nevoie de 633 litrii de benzină sau de 547 litrii de motorină în cazul al doilea.

Diferența de costuri între suma necesară alimentării cu combustibil a mașinii cu motorizare pe benzină si cea necesară alimentării mașinii cu motorizare Diesel este de 463,85 lei.
Trebuie luate în considerare și costurile de achiziție și întreținere diferite pentru cele două motorizări. Vă las pe voi să judecați care iese câștigătoare.
PS: prefer benzina pentru costuri mici de întreținere, probleme puține și puterea care o primești la turații ridicate, dar îmi place și motorizarea Diesel pentru cuplul la turații joase, și senzația dată de către turbină. Optim ar fi o motorizare pe benzină, bi-turbo, dar pentru cine își permite.

Articole asemanatoare:

Bogdan Turcanu

Bogdan Turcanu

One thought on “Motor Diesel versus Otto

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.