Concediu iunie 2012

De câteva luni așteptam căldura pentru a merge într-un scurt concediu cu familia. Destinația era clară: litoralul românesc. Criteriul principal care ne-a făcut să îl alegem în detrimentul unei destinații din altă țară a fost copilul care are vârsta sub doi ani – în caz de o urgență medicală sau alte probleme noaptea cred că m-aș fi descurcat mai ușor la noi, conversând în limba română cu eventualii farmaciști, doctori etc. Din fericire nu a apărut nici o problemă pe perioada în care am stat pe litoral.

viaromania.euPlanificarea vacanței o făcusem cu câteva luni în urmă, rezervând hotel prin booking.com în Mamaia, dar datorită unor situații neprevăzute la servici am anulat rezervarea (fără nici un cost) și, cu cinci zile înainte de a pleca, am rezervat și plătit cazare în Eforie Nord prin site-ul viaromania.eu. Să vă explic pe scurt cum au decurs lucrurile aici: alegi sejurul dorit, apeși butonul de rezervare, completezi corect toate datele, după care primești email-uri automate de confirmare. Un operator uman se va ocupa de rezervarea ta, se emite o factură proformă pe care plătești prin transfer bancar sau la ghișeul băncii (nu se poate plăti direct cu cardul pe site-ul viaromania.eu). După confirmarea plății primești un voucher cu care te prezinți la recepția hotelului în momentul cazării.

Ținând cont de recomandările de pe diferite site-uri, am optat pentru cazare la Hotel Fortuna din Eforie Nord. Distanța de la Suceava la Eforie Nord am parcurs-o cu mașina încărcată cu patru adulți și doi copii mici, precum și cu portbagajul plin. Volumul de 437 de litrii ai portbagajului pe care îl are Toyota Corolla sedan au fost suficienți pentru bagajele a două familii cu copii mici.

La plecare traseul ales a fost: Suceava – Bacău – Focșani – Brăila (unde am trecut Dunărea cu bac-ul) – Măcin – Cerna – Horia – Constanța – Agigea – Eforie Nord.

Dunărea la Brăila

Costul trecerii cu bac-ul a fost de 40 lei, pentru auto + persoane. Pe acest traseu distanța parcursă a fost de 524 km. Din Suceava am plecat sâmbătă noapte la ora 23:50 și am ajuns în Eforie Nord duminică dimineață la ora 8:45. Timpul efectiv de mers (conform datelor furnizate de aplicația de monitorizare a flotei prin GPS) a fost de 6 ore și 58 de minute, având viteza medie de 75km/h și viteza maxima de 130km/h.

Ajunși în stațiunea Eforie Nord la o oră așa matinală ne-am încercat norocul la hotelul la care aveam rezervare – Hotel Fortuna – unde, spre bucuria noastra, ne-am putut caza înaintea orei normale de check-in. Chiar dacă acest hotel nu este foarte aproape de plaja, condițiile de cazare și serviciile oferite au compensat pe deplin acest mic inconvenient. Ma declar mulțumit (și mă știți că eu sunt un cârcotaș) și vi-l recomand și vouă, din următoarele considerente:Marea Neagra

• camerele sunt curate – curățenie se face zilnic;
  • există frigider în cameră;
  • aveți loc de joacă pentru copii afară cu trambuline, topogane etc;
  • există un loc de joacă pentru copii și la interior („grădinița celor mici”);
  • sala de fitness;

Serviciul care mi-a fost de cel mai mare folos și care m-a surprins în mod foarte plăcut este cel de inchiriere cărucioare pentru copii. Închiriere e mult spus pentru că de fapt le primești gratis, în limita disponibilității lor. Este ideal pentru ieșirile la masa de prânz sau cină, atunci când copii vor adormi și nu trebuie să îi duci în brațe.
Pe durata șederii acolo nu ne-am găsit timp să testăm serviciile de sauna și jacuzzi-ul disponibile la hotel, nici măcar să petrecem o oră jucându-ne pe Playstation sau Xbox.

Hotelul nu dispune de restaurant propriu, dar puteți mânca la numeroasele restaurante și autoserviri din stațiune. Pentru cei mai comozi, cel mai apropiat loc de servit masa este chiar vis-a-vis de hotel, la restaurantul Vilei Doneli. Noi am ales, tot datorită recomandărilor de pe internet, terasa de la  Pensiunea Dana. Am descoperit-o în prima zi (cu ajutorul hărții de pe smartphone) și tot sejurul numai aici am mâncat, nefiind tentați să încercăm și în alte parte. Tot timpul mâncarea a fost delicioasă, indiferent dacă am comandat ciorbe, grătare, pizza etc. Nu vă pot recomanda un fel anume de mâncare, toate sunt la fel de bune și, cel mai important, proaspete! Personalul este amabil, atent, servirea se face repede, iar prețurile sunt normale, la nivelul celor din Suceava, cu toate că mă așteptam ca într-o asemenea locație, plină de turiști, prețurile să fie mai mari.

Harta Eforie NordStațiunea Eforie Nord nu este foarte mare, cele mai multe magazine fiind amplasate de-a lungul străzii principale (Bulevardul Republicii), alături de restaurante, autoserviri, sedii de bănci. Am văzut reprezentanțe ale bancilor: BRD, CEC Bank, Banca Transilvania, Raiffeisen Bank, dar este posibil să fie și altele. Singurul ATM pe care l-am putut folosi a fost cel de la Banca Transilvania, celelalte fiind „out of service” la momentul la care am avut eu nevoie.

Plaja stațiunii se întinde pe circa 3 km, nisipul nefiind unul foarte fin. Din cât am colindat pe acolo perpedes pot recomanda Plaja Debarcader datorita nisipului mai fin, a dig-ului care înaintează destul de mult în apa și a adâncimii reduse a apei. Pe plaja Belona de exemplu, chiar dacă este mai lată, nisipul are o granulație mai mare. În perioada în care am fost eu nu am găsit nici urme de alge (de care se plângeau toți în anii trecuți).

Profitând de faptul că sunt pe litoral nu am ratat răsăritul soarelui, având parte de cer senin și o priveliște deosebită. Mă gândeam că voi fi singurul nebun pe plajă la ora cinci dimineața, dar nici pe departe. După delectarea vizuală urma delectarea olfactivă și gustativă cu o cafea la terasele de pe plajă, terase care, surprinzător, erau deschise așa matinal. Dat fiind faptul că de când m-am lăsat de fumat (august 2011) nu am băut cafea decât de vreo două ori, zilele acestea m-am alintat în compania ei sub razele soarelui de dimineață.

Răsarit de soare la Eforie Nord

Dimineata pe plaja

Pentru cei cărora le este dor de mare și de zgomotul valurilor, aveți la dispoziție video-ul de mai jos (recomand vizualizare full screen, la 720p):

În primele zile, cu toate că afară era cald, apa mării era destul de rece, așa încât nu m-am putut bălăcii în voie, dar miercuri și joi a fost o plăcere să stai în apă. Plaja nu era aglomerată, multe șezlonguri erau libere, astfel încât chiar și pescărușii se puteau odihni pe câte unul.

Pescarus comod pe sezlongDecolarePescarus in zbor

Ce te uiti, bah, uratule?Pescăruș la plajăPescăruș fotografiat cu Nikon 55-200

Plaja din Eforie Nord nu duce lipsă de terase unde te poți răcori sau de unde îți poți cumpăra  dulciuri, chipsuri, pop-corn. Coșurile de gunoi sunt dese, inscripționate pentru colectarea selectivă a deșeurilor. Colectarea selectivă se face doar până la un pas: primul. Cetățenii pun deșeurile pe categorii în coșurile respective, dar mai departe, vin cei de la salubritate cu un sac mare în care răstoarnă, de-a valma, toate deșeurile! Pare incredibil? Este foarte real!

Pentru că am mers la mare la începutul lunii iunie nu m-am lovit de aglomerația de pe plaje, aglomerație pe care o blamează toți. Astfel, am avut loc berechet de joaca pentru copii mici, de alergat. Nu vreau să îmi imaginez cum calci peste cearșafuri ca să ajungi în apă în luna august.

Cazino ConstantaCele cinci zile au trecut ca fulgerul și vineri dimineață ne-a apucat nostalgia că trebuie să plecăm. Din păcate nu am văzut pe plaja dușuri, deci nu am putut profita de încă o zi de leneveală pe nisip după ce ne-am decazat de la hotel. Am zis să profităm de timp și să trecem și prin Constanța pentru a vizita măcar Cazinoul. Clădirea se poate vizita în mod gratuit, dar din motive de siguranță a vizitatorilor nu toate sălile sunt deschise publicului.

Este incredibil cum o clădire cu o asemenea frumusețe este lăsată în paragină!

La întoarcere traseul ales a fost: Eforie Nord – Constanța – Basarabi – Poarta Albă – Castelu – Saligny – Cernavodă (am trecut Dunărea pe pod) – Fetești – Movila – Țăndărei – Bărăganul – Brăila – Focșani – Bacău – Suceava.  Acest traseu a fost mai lung decât cel pe care am mers la dus, ba chiar m-am învârtit un pic prin Brăila datorita semnalizărilor rutiere de doi lei. Pe autostrada A2 am mers circa 10 km cât am ocolit localitatea Valu lui Traian (eu aș fi mers mai multe, dar s-a terminat autostrada) și apoi de la Cernavodă la Fetești – circa 18 km. Pentru această distracție am plătit la Fetești o taxă de 11 lei, de parcă aș fi mers cu un taxi, nu cu mașina proprie.

Ca și distantă, traseul ales a avut 580km. Am plecat din Eforie Nord vineri, 15.06.2012 la ora 11:10 și am ajuns în Suceava seara la 22:30, timpul efectiv de mers fiind de opt ore și șase minute. Viteza medie a fost de 73 km/h, iar viteza maxima de 165 km/h.

Traseu Eforie Nord - Suceava - prin Cernavoda Detaliu traseu Eforie Nord - Suceava

Urmează sa sortez cele peste o mie de poze, sa aleg pe care să le păstrez ca amintire. Nisipul de prin bagaje nu vrem să îl păstram, ci încercăm să scăpăm cât mai repede de el. Sper că vi s-a făcut dor de mers la mare!

Articole asemanatoare:

Bogdan Turcanu

4 thoughts on “Concediu iunie 2012

1. Frumoase pozele, peste cateva zile merg si eu la acelasi hotel, voi tine cont de recomandarile tale

2. Salut,

Ai putea te rog sa imi spui daca ati avut loc de parcare langa hotel?

Mersi

3. Da, am avut loc de parcare în fata hotelului. La momentul respectiv nu se plătea nici o taxă, cu toate că erau panouri informative cum că parcarea este cu plată.
    Se poate parca deasemenea în curtea hotelului.