Drumeție: Lacul Lala Mare – Lacul Lala Mica – Vârful Ineu

Încă am febră musculară, dar pot scrie despre drumeția pe care am făcut-o sâmbătă, 25 iulie 2015, în munții Rodnei.. Plecarea din Suceava cu mașinile a fost pe la 5:30 pe traseul Suceava – Gura Humorului – Câmpulung Moldovenesc – Ciocănești – Cârlibaba. După ce se trece de Cârlibaba, la câțiva kilometrii se ajunge la Gura Lalei și se intră pe drumul forestier ce merge de-a lungul râului Lala.

Drumul forestier este accesibil cu o mașină obișnuită cam 6 km, dar noi ne-am oprit după 4km și apoi am mers pe jos. Plecarea de la mașină a fost în jurul orei 9 dimineața.

Distanța de unde am lăsat mașina până la lacul Lala Mare este de 10.8 km, distanță pe care am parcurs-o în 3 ore și 9 minute, dar din care am mers efectiv doar o oră și 30 de minute. În restul timpului am stat și am admirat peisajul, am mâncat pachețelul de acasă și am cules afine pe săturate.

Drumetie in muntii Rodnei - urcare la lacul Lala MareÎn prima parte a traseului se merge pe drumul forestier, rampa fiind mică. Râul Lala este pe partea stângă a direcției de mers, apa făcând zgomot la trecerea peste pietre.

Drumetie in muntii Rodnei - urcare la lacul Lala Mare si Varful Ineu Drumetie in muntii Rodnei - urcare la lacul Lala Mare si Varful Ineu Drumetie in muntii Rodnei - urcare la lacul Lala Mare si Varful Ineu
La un moment dat se traversează râul peste un podeț de lemn și se continuă urcarea,  acum având râul în partea dreapta a direcției de deplasare.

Se intră în pădure, dar nu vom merge mult prin ea pentru că ajungem într-un platou la capătul căruia vom găsi o casă părăsita.

Drumetie in muntii Rodnei - urcare la lacul Lala Mare si Varful Ineu Drumetie in muntii Rodnei - urcare la lacul Lala Mare si Varful IneuDrumetie in muntii Rodnei - urcare la lacul Lala Mare si Varful Ineu

Se reintră din nou în pădure, dar de această dată vom parcurge o distanță mai mare la umbra copacilor, câlcănd pe muschii moi.

După pădure urmează zona de jnepeni, unde înaităm destul de anevoios, dar ne bucurăm de afinele găsite. Traseul marcat duce pe malul râului, fiind nevoiți în unelel locuri să păsim pe pietrele din apă pentru a înainta mai ușor.

Pe măsură ce urcăm se deschide în urma noastră priveliștea, făcându-ne dornici să vedem cat mai mult și să grăbim pasul pentru ca urca cât mai sus. La un moment dat traseul marcat traversează râul pentru a reveni înapoi după circa 100 de metrii mai sus.

În câteva minute ajunge la lacul Lala Mare (cel mai mare lac glaciar din Munții Rodnei) unde luăm o scurtă pauză de masă și apoi continuăm urcarea spre Vârful Ineu.

Nu am mers însă pe traseul marcat ci am urcat pipetiș pe lângă răul care devenea din ce în ce mai mic, până am ajuns la lacul Lala Mica.

Mai departea am mers pe traseul marcat către Vărful Ineu, prin Șaua Inăuț și Șaua cu Lac. Prima surpriza a venit când am ajuns în Șaua Inăuț și am văzut priveliștea ce se ascundea partea cealaltă a coamei, dar și ce am lăsat în urmă.

Am ajuns ușor în Șaua cu Lac și eram la o aruncătura de băț de Vârful Ineu. Bine, o aruncătură bună de băț.

Am ajuns într-un final șî pe Vârful Ineu de unde am putut vedea lacul Lala Mică, lacul Lala Mare și priveliștea deosebită din jur și unde ne simțeam mai aproape de nori, la cei 2279 metrii înălțime.

De la lacul Lala Mare și până pe Vârful Ineu distanța este este de 3,4 km, pe care am parcurs-o în o oră și douăzeci și opt de minute, din care am mers efectiv cincizeci și șase de minute.

urcare-lala-mare-ineuLa coborâre am mers pe traseul marcat, având de această dată o altă priveliște asupra lacului Lala Mare.

Lacul Lala Mare din muntii Rodnei Lacul Lala Mare din muntii Rodnei Lacul Lala Mare din muntii Rodnei

La mașini am ajuns în jurul orei 19, după o coborâre destul de obositoare.

Vă recomand tuturor să vă faceți timp într-o zi să urcați pe acest traseu, merita tot efortul. Peisajele sunt superbe!