Hai să complicăm lucrurile

Pentru mine, cel mai simplu mod de reîncărcare a cartelelor prepay Orange ale cunoscuților era logarea pe site-ul www.orange.ro în contul de abonat, introduceam numărul de telefon asignat cartelei prepay și valoarea de reîncărcare. În mai puțin de două minute totul era rezolvat.

Acum, nu…Orange s-a gândit să complice lucrurile. Astfel, este nevoie să ai telefonul lângă tine, să trimiți un mesaj gratuit cu textul „reîncărcare” la 599, apoi vei primi un cod de validare care se introduce pe site și abia apoi se realizează operația de reîncărcare.

Bineînțeles ca m-am oprit la acest pas pentru că nu folosesc decât foarte rar numărul de telefon respectiv și nu îl aveam în preajmă pentru a mă complica să trimit SMS-ul respectiv. Drept urmare, am accesat serviciul Home Bank de la ING și am făcut reîncărcarea cartelei. Deci Orange nu a pierdut nimic…

Presupun că au recurs la această metodă de verificare pentru a preîntâmpina fraudele, dar cred că puteau găsi soluții mai elegante decât aceasta (ex: limitarea valorii de reîncărcare zilnice). În acest context, de ce aș folosi reîncărcarea online și nu posibilitatea de încărca direct de pe telefonul mobil?

În numele securității lucrurile se complică pe zi ce trece. În viitor probabil la efectuarea unui apel telefonic vom introduce numărul de telefon, urmat de codul numeric personal și vom activa camera telefonului pentru recunoașterea facială. Abia apoi se va apela persoana cu care dorim să vorbim.

Articole asemanatoare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.