Valea Caselor – Moara Dracilor – Șaua Ciobanilor – Vârful Rarău

Nu se putea să treacă concediu fără să ma plimb pe un munte pe undeva. Și cum Rarăul e aproape, nu am stat mult pe gânduri și mi-am propus să ajung sus fără mașină ci la pas din Câmpulung Moldovenesc. Am ales să merg pe traseul Valea Caselor – Moara Dracilor – Șaua Ciobanilor – Vârful Rarau, fără să știu cât de lung este și gradul de dificultate.

Am aruncat un ochi pe o hartă, mi-am luat soția de mână și am purces la drum. De la intrarea în Campulung Moldovenesc dinspre Suceava se face stânga pe drumul forestier Valea Caselor și se poate merge cu mașina înca circa 3.5 km. Din nefericire drumul nu este tocmai drept și în fața mea un ghinionist și-a spart baia de ulei și cu greu l-am împins până într-un loc unde puteau încapea două mașini pe drumușor.

Recomand să lasați mașina înainte de bariera chiar dacă aceasta este deschisă atunci când ajungeți voi. De la barieră până la intrarea în Moara Dracilor aveti de parcurs doar circa 500 de metrii.

Moara Dracilor

Traseul este foarte bine marcat cu cruce roșie. Nu ai cum să ratezi semnele.

Urcarea noi am început-o la ora 11, cu gândul că vom ajunge repede în vârf și pâna la 16 vom fi înapoi. Ei, lucrurile nu au stat chiar așa ci, urcând incetișor cu ochii dupa hribi si flori, am ajuns pe vârful Rarau la ora 15:30. E adevărat ca ritmul a fost lent și pauzele lungi și dese.

Hribi

Drumetie pe Rarau

Vârful Rarau: 1648 metrii.

Varful Rarau

La coborâre, având repere după care să ne orientăm, nu am mai trecut pe la statia meteo ci am luat-o pe de-a dreptul direct în Șaua Ciobanilor, scurtând astfel timpul. Plecarea de pe vârf am făcut-o la ora 15:50 și am ajuns înapoi la mașina, pe același traseu, la ora 19:05. Așadar 4 ore și jumătate la urcare și 3 ore și 20 de minute la coborâre.

Distanța parcursă la urcare a fost de 10,2 km, iar diferența de nivel a fost de 983 metrii.

traseu-urcare-rarau

diferenta_nivel_urcare_rarau

La coborâre am scurtat putin, având doar 7.6 km.

traseu-coborare-rarau

Mi-am propus să parcurg în acest an și alte trasee turistice care ajung pe Vârful Rarau cu plecare din Câmpulung Moldovenesc. Anterior am urcat cu bicicleta pe traseul de la Izvorul Alb.

Articole asemanatoare:

Bogdan Turcanu

One thought on “Valea Caselor – Moara Dracilor – Șaua Ciobanilor – Vârful Rarău

1. Este cel mai frumos traseu, iarna stiu ca este inchis insa practicabil daca ai echipament adecvat.

Nasol cu cainii ciobanesti, am avut ghinionul sa ma incolteasca cativa.