Încărcarea bateriilor

Pensiunea Arinis - lacul Colibita

În această postare nu mă voi referi la încărcarea bateriilor la sensul propriu ci la cum m-am relaxat și m-am pregătit pentru o nouă săptămână de muncă. Pentru prima dată am lăsat juniorul cu bunicii și am plecat fără el. Destinația aleasă a fost o surpriză pentru soție, ea fiind pusă în fața faptului împlinit când am ajuns la Pensiunea Ariniș de la lacul Colibița, județul Bistrița-Năsăud.

Îmi doream de ceva timp să ajung în zona respectivă și nu puteam rata acum ocazia, cu toate că în planurile mele consideram vara anotimpul propice pentru vizitarea  împrejurimilor lacului Colibița. Factorul decisiv în alegerea locului unde să mă cazez a fost prezenta pe internet a Pensiunii Ariniș, site-ul acesteia convingându-mă că merită să îmi petrec week-end-ul acolo.

Din Suceava până la lacul Colibița sunt circa 190 km, traseul ales fiind  Suceava – Vatra Dornei – Piatra Fântânele – Prundu Bârgăului pe DN17 și apoi stânga pe 173A până la destinație. Mai exista varianta de a face stânga imediat după ce cobori Pasul Tihuța, pe 173D, dar acest drum nu este asfaltat. Chiar dacă am ocolit circa 30 km, varianta aleasa este asfaltată și chiar se prezintă bine pentru un drum care deservește o singură localitate: Colibița.

Am ajuns la destinație în jurul prânzului și, după o scurtă plimbare pe malul lacului, ne-am răsfățat cu păstrăv proaspăt la grătar, cu un mujdei delicios și sote de ciuperci. Yam, yam, delicios. De remarcat faptul că poți comanda orice dorești din meniu, nefiind limitat la 2-3 sortimente.

Chiar dacă lacul era încă înghețat șî prin locurile ferite de soare era încă zăpadă, în curtea pensiunii ghioceii nu s-au sfiit să se răsfețe la soarele primăverii. Din loc în loc, de pe versanți curgeau șiroaie de apă, singurele care deranjau liniștea din jur.
Pentru a admira natura nu știam în ce direcție să mergem mai întâi,  timpul trecea în viteza pe lângă noi, dar nu și kilometrii parcurși pe jos care atârnau din ce în ce mai greu de picioarele noastre. Am fost nevoiți să cedăm și să ne retragem în cameră, obosiți, dar încântați de ce am văzut.

V-am spus de camera mare, cu cerdac în care am fost cazați? La Pensiunea Ariniș am găsit, așa cum rezervasem în prealabil o cameră cu vedere la lac (de altfel toate camerele au vedere la lac), pat matrimonial (avea chiar un pat și pentru a treia persoana, dar de data aceasta nu a fost nevoie de el). Nu lipsea televiziunea prin satelit, nici internetul wireless care era prezent atât în cameră, cât și în restaurant și chiar pe terasă și în curte. Prețul unei nopți de cazare aici a fost de 100 lei.

Legat de Pensiunea Ariniș, singura bilă neagră – hai să îi spuneam gri – este lipsa posibilității de a achita contravaloarea serviciilor folosind card bancar. Din pacatge, a trebuit astfel să mă limitez în a cheltui doar banii pe care îi aveam cash la mine.

La întoarcerea spre casă  nu am ratat ocazia de urca cu telescaunul în Vatra Dornei, după ce am servit un prânz delicios, ca de fiecare dată, la Casa Bucovineană. Da, am avut grijă să nu ratez șansă de a îngheța sus pe munte. Pentru cei interesați, prețul la telescaun pentru urcare și coborâre este de 15 lei. Noroc că erau și alți turiști interesați, pentru că dacă nu sunt minim 15 persoane, nu se pune în funcțiune telescaunul. Nu uitați că sus vă puteți încălzi la cabană cu un ceai cald, un capucino sau chiar ceva tărie.

Ca și sfaturi, în loc de concluzii:

• ieșiți în week-end-uri și vă relaxați;
  • includeți printre destinațiile voastre de week-end sau chiar de vacanța, lacul Colibița și zonele din împrejurimi;
  • dacă ajungeți acolo, puteți găsi camere curate și mâncare bună la un preț decent la Pensiunea Ariniș;

Articole asemanatoare:

Bogdan Turcanu

3 thoughts on “Încărcarea bateriilor

1. La faza cu cardul mi-am luat si eu teapa la Metropolitan, in loc sa intru primul am intrat al 3-lea ca a trebuit sa dau o fuga in oras. Greu cu tehnologia asta, te lasa cand ti-e mai bine !